الاستيراد الامن من الصين

النجوم ايجيبت للاستيراد و التصدير و التخليص الجمركى

تاريخ نشر الاعلان مصر في 09/03/2019
Ahmed Hamada
كتير من المستوردين من الصين بيكون اهم حاجه عندهم هو السعر وبييجى موضوع

الاستيراد الامن من الصين

الجوده والمواصفات فى المرتبه الثانيه لانهاء عملية الاستيراد , وطبعا ليهم حق لان السوق عندنا فى مصر بيحكموا السعر فى المقام الاول , دا بالاضافه لسعى المستورد الى تكوين ارباح كبيره , وده حق مشروع , بس المشكله ان المستورد بيتفاجأ لما بضاعته بتوصل الجمارك المصرية ان فى حاجه اسمها الهيئة العامة للرقابة على الصادرات والواردات و دي هيئه تابعه لوزارة التجاره والصناعه المصرية , والهيئة دى مهمتها هى التاكد من مطابقة السلع المستورده للمواصفات القياسيه المصريه او المواصفه الاوربيه الخ ......

هنا بتبدأ المشكله عند المستورد من الصين او اى دوله اخرى , وهى انه بعد ما فرح بالسعر ال اشترى بيه , اتفاجأ ان بضاعته غير مطابقه للمواصفات وجاله رفض للرساله لان العينات المسحوبه للكشف عليها من قبل الهيئه العامه للصادرات والواردات تم رفضها ولم تنجح فى معامل الهيئه , ومطلوب من المستورد , اما اعادة تصدير الشحنه او اعدامها داخل الدائره الجمركية .

طب ايه الحل فى الحاله دى , للاسف لا يوجد حل هنا , حتى لو قام المستورد بسحب عينات اخرى , سوف يكون نصيبها مثل العينه الاولى .

طبعا الحل بيكون من الاول وانت لسه بتشترى وبتتعاقد على البضاعه , لازم تتاكد من المواصفات , وموضوع المواصفات ده مش بالسهوله للانسان العادى انه يتاكد منها , وده لان التاكد من المواصفه بيحتاج متخصصين فى المواصفات والجوده وكمان بيحتاج مؤسسات كبيره متخصصه فى الفحص والتفتيش عند استلام البضائع من المصانع الصينية .

المؤسسات والشركات دى بتكون مجهزه باحدث اجهزه الكشف عن الجودة والمواصفات , ده بالاضافه للمهندسين والاختصاصيين المؤهلين للفحص والتفتيش على المصانع وخطوط الانتاج والسلع المختلفه .

الحل بسيط , قبل ما اقوم بعملية الاستيراد من الصين , اتفق مع شركة فحص محترمه للتاكد من المواصفه والجوده للمنتج ال هشتريه واتعاقد عليه .

وطبعا دى خدمه من الخدمات ال بتقدمها شركة النجوم ايجيبت , للمقبلين على الاستيراد من الصين , حيث اننا نقوم بالتعاقد مع كبرى الشركات العالميه المتخصصه فى الفحص والتفتيش على الجوده والمواصفات , للقيام بعملية الفحص والكشف عن جودة المنتج قبل الاستلام و الشحن من الصين الى مصر .

مع تمنياتي بالتوفيق والنجاح فى اتمام عملية استيراد امن من الصين و الدول المختلفه .

مع تحيات

شركة النجوم ايجيبت للاستيراد والتصدير والتخليص الجمركي

elngoom.com/import-from-china/

http://elngoom.com/inspection/

صور مرافقة

الاستيراد الامن من الصين

معلومات الإعلان

السعر

500

تفاصيل البيع والشراء

تحديد زيارة

بيانات الاتصال

النجوم ايجيبت للاستيراد و التصدير و التخليص الجمركى والشحن الدولى الاسم التجاري
Ahmed Hamada الاسم
55 برج الاطباء اول فيصل بجوار كوبرى فيصل العنوان
مصر البلد
للاتصال  إتصل بصاحب الإعلان  
تنبيه :
يرجى توخي الحذر عند التعامل مع أي ناشر لا يوفر معلومات مؤكدة, قم بنفسك بالاجراءات الواجبة للتمييز بين المشترين والبائعين قبل القيام بأي اتفاق.

Top